top of page
  • Tzahi Sarousi

היתרונות הטמונים בהנגשת האתר המשרדי

"עבור אנשים ללא מוגבלויות, טכנולוגיה הופכת את החיים לנוחים יותר. עבור אנשים עם מוגבלויות, טכנולוגיה הופכת את החיים לאפשריים" – ג'ודית היומן.


האם עצרתם פעם לחשוב כיצד אדם בעל מוגבלות משתמש בטלפון נייד או מחשב?!


מחשבה הכרחית זו, גם אם בישראל הגיעה מעט באיחור (לעומת מדינות מערביות אחרות), הובילה לתקנות הנגישות החדשות בישראל אשר נכנסו לתוקף באוקטובר 2017. תקנות אלו עיגנו בחוק כי כל אתר אינטרנט במדינת ישראל המציע שירותים או אינפורמציה לציבור הרחב מחויב לעמוד בשורה של תנאים ודרישות , אשר יאפשרו לבעלי מוגבלויות לגלוש ולהיחשף למידע המצוי בו. יתרה מכך, אתרים אשר מחויבים בנגישות מידע (לבחינה האם החובה חלה על משרדכם לחצו כאן) ולא יישמו את הוראות החוק כהלכה חשופים לקנסות של עד 62 (!) אלפי ₪.


מאחר ומשרדי ראיית חשבון רבים עומדים בתנאים המוגדרים בתקנות הנגישות – ולכן מחויבים להנגיש את אתר האינטרנט המשרדי, מצאנו לנכון לציין דווקא את היתרונות העסקיים הרבים הגלומים בתהליך.


שיפור חווית הגלישה עבור כלל המשתמשים

תהליך הנגשת אתר האינטרנט המשרדי כולל מעבר מקיף על אתר המשרד הנוכחי, במהלכו סביר ויתגלו ויתוקנו בעיות וקשיים בתהליך הגלישה הקיים אשר השפיעו על כלל המבקרים באתר. תהליך זה מאפשר לשפר את חווית הגלישה גם בעבור טלפונים ניידים ובמיוחד עבור אוכלוסיית צרכנים הולכת וגדלה -קהל מבוגר שלעתים זקוק לחוויית משתמש ידידותית במיוחד.


הרחבת מעגל המשתמשים באתר המשרד

עיצוב אתר נגיש לא רק ישפר את נוחיות השימוש עבור כלל המשתמשים, הוא גם יגדיל את סך המשתמשים אשר יכולים לבקר באתר משרדכם, אשר בתורם – ייצרו יותר פניות למשרד ונראות בעולם הדיגיטלי. אתר שאינו נגיש – בעל עיצוב ותוכן אטרקטיביים ככל שיהיו, אינו אפשרי לשימוש של למעלה מ- 20% (!) מאוכלוסיית מדינת ישראל (כ- 1.5 מיליון בני אדם) בהיותם בעלי מוגבלויות.


שיפור התדמית החיובית המשרדית

בעיניי רבים, בניית אתר נגיש מעידה על מודעות חברתית מוגברת, תפיסה אשר תורמת לחיזוק המוניטין החיובי המשרדי. יתרה מכך, לא מעט משרדי ראיית חשבון טרם השכילו להפנים את חשיבותו העסקית והמיתוגית של הנגשת האתר, לכן משרדים אשר "יקדימו" את מתחריהם יזכו לחשיפה מוגברת של המהלך.


קידום אורגני בתוצאות מנועי חיפוש

נגישות מציעה מספר יתרונות מובנים לקידום הופעת המשרד במנועי החיפוש (SEO). המטאפורה הנפוצה ביותר היא כי אלגוריתם מנוע החיפוש – כדוגמת "הרובוט" של Google ו- Bing, הינו מעין משתמש בעל מוגבלות מאחר ואינו רואה את האתר וכן מנווט באתר ללא שימוש בשפת התכנות Javascript (בדומה למשתמשים עיוורים). כחלק מתהליך הנגשת האתר, נערכת בדיקה כי האתר ניתן לשימוש בקלות ללא הפונקציות המתוארות לעיל, ובכך משפרים את האופן בו האתר מאונדקס (מלשון אינדקס) במנועי החיפוש השונים.


הימנעות מתביעות וסיבוכים משפטיים

רוב העסקים אינם מפלים בכוונה נגד אנשים עם מוגבלות - הם פשוט לא חשבו על זה! משרד רואי חשבון עשוי להיות כפוף לדרישות החוק הנוגעות לנגישות לאינטרנט, כך שמומלץ להעלות את המודעות המשרדית, לפעול להנגשת האתר המשרדי ולהפחית את הסיכון לתביעה משפטית.


לסיכום, תהליך הנגשת האתר המשרדי אומנם מייקר את בניית אתר האינטרנט ודורש תשומת לב לפרטים מיוחדים, אך טומן בחובו לא מעט יתרונות עסקיים ותדמיתיים כאחד. מעבר לחובה ביישום התקנות, משרדי רואי חשבון אשר יפנימו את המציאות החדשה, יזכו ליהנות מפירות השינוי המבורך.

17 צפיות0 תגובות
Robus CPA Logo.png
  • LinkedIn - Black Circle
  • Facebook - Black Circle
bottom of page