top of page
  • Tzahi Sarousi

כיצד על רואי חשבון להשתמש ברשתות חברתיות

רשתות חברתיות משנות את העולם כפי שאנחנו מכירים אותו – נשיא שמצייץ ב- Twitter ו"אביב ערבי" ב- Facebook הן רק דוגמאות בודדות לתופעות עוצמתיות של סחף הדיגיטלי – חברתי. עם כמות משתמשים המוערכת בכ- 2.5 מיליארד בני אדם מדי חודש (!), רשתות חברתיות הפכו גם לזירה תוססת ושוקקת פעילות עבור עסקים, משרדים מקצועיים, לקוחות, עובדים וחברות ברחבי העולם.


ראשית, מעט מספרים (אחרי הכול אנחנו רו"ח): ברשת הלינקדאין (LinkedIn) חברים 467 מיליוני משתמשים, מתוכם 40% משתמשים בה על בסיס יומי. ברשת הפייסבוק (Facebook) חברים 2.07 מיליארד משתמשים, וזמן השימוש היומי הממוצע למשתמש ברשת הינו 35 דקות, נתון הנמצא במגמת עלייה קבועה זה שנים. על פני תוחלת חיים של אדם מדובר על לא פחות מ- 5 שנים ו- 4 חודשים אותם מבלה גולש ממוצע בגלישה ברשתות חברתיות - זמן המקביל לטיפוס על הר האוורסט - 32 פעמים (!)


כידוע, אין מתכון מנצח ליצירת נוכחות מקוונת, אך ישנם מרכיבים משותפים אשר הוכיחו עצמם כחיוניים לבניית פרופיל איכותי למשרד רו"ח ברשתות החברתיות.


במאמר הבא ריכזנו עבורכם חמישה רכיבים הכרחיים לצורך בניית פרופיל רשתי מוצלח למשרדכם:


1. איתור הרשת החברתית המתאימה ביותר עבור פעילות משרדכם


רשתות חברתיות שונות פונות לקהלים שונים – לשם הדוגמא - הרשת החברתית Twitter משמשת בעיקר עבור קהלים צעירים יותר הנמצאים לפני תחילת דרכם המקצועית (כזו או אחרת) ומשכך היא נתפסת ונחשבת כרשת פחות "מקצועית" ויותר חברתית. ברשת ה- LinkedIn ישנה כמות כמעט כפולה של משתמשים מאשר משתמשות והיא נחשבת כרשת מקצועית מאוד המורכבת מאנשי עסקים, ציידי "ראשים" למשרות נחשקות, אנשי מקצוע ובעיקר פעילה עבור אנשים הנמצאים בשיא הקריירה המקצועית. רשת ה- Facebook הינה הרשת החברתית הגדולה בעולם, עם למעלה ממיליארד כניסות יומיות והיא נחשבת כרשת הנמצאת על התפר שבין שתי הרשתות שלעיל (מקצועית וחברתית כאחד).

כפי שניגשים לכל נושא – גם ניהול והפעלה של רשתות חברתיות מצריכות אסטרטגיה - בטרם נפתח עמודים משרדיים ברשת חברתית, עלינו לחשוב ולנתח באילו רשתות נמצאים הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים של המשרד. כיצד נפנה לאותו קהל יעד ומה אנו בעצם רוצים להציג לו.


2. ביסוס נוכחות מקוונת


ניהול רשת חברתית מצליחה אינו מחייב שעות עבודה רבות, אך בהחלט מחייב נוכחות מקוונת קבועה ועדכונים שוטפים. על משרד רואי חשבון להציג ברשת תכנים מקצועיים באופן קבוע ושיטתי, בין אם מאמרים הנכתבים ע"י שותפי המשרד בשלל נושאים בוערים בין שדרך הצגה של עצות שימושיות וטיפים הנוגעים לקהל היעד של המשרד, ובין אם פרסום כתבות ועדכונים מקצועיים ממקורות חיצוניים הרלוונטיים לפעילות המשרד.

חשוב להתאים את תדירות ואופי הפרסומים לזירה החברתית בה המשרד פועל: ברשת ה- Twitter נהוג לפרסם "ציוצים" קצרים, מספר פעמים ביום – התכנים הם קצרים, נושאי מסר ברור וקליטים. ברשת ה- Facebook ניתן לשתף תכנים ארוכים יותר (ואפילו אישיים – לדוג' - הצצה לחייו של רואה חשבון זה או אחר במשרד) ובתדירות של מספר פרסומים בכל תקופה (שבועי / חודשי). ברשת ה- LinkedIn נהוג לפרסם תכנים בעלי אופי מקצועי בעיקר.


3."לא למכירה"


בניגוד לתפיסתם של בעלי עסק רבים, עמוד עסקי ברשת ה- Facebook או LinkedIn אינם מהווים "שלטי חוצות בכיכר העיר". מקומם של אמצעי פרסום "מסורתיים" - נותר במדיות פרסום "מסורתיות" ושטחי פרסום מקוונים.

פעילותו של משרד רואי חשבון ברשתות החברתיות צריכה להתמקד בשיתוף תכנים מקצועיים, היכרות עם קהל היעד של המשרד ויצירת שיח עם לקוחות קיימים ופוטנציאליים. פעולות אלה יספקו תובנות יקרות ערך אודות תחומי עניין של קהל לקוחות המשרד ויסייעו להפצתו וביסוסו של המותג המשרדי.

נושא זה מקבל משנה תוקף בענף ראיית החשבון, שבדומה לשוק עריכת הדין כפוף גם הוא למגבלות אתיקה מקצועית ושמירה על כבוד המקצוע.


4. עקביות, עקביות, עקביות


בעולמנו המתחדש, הדינמי ורווי המסרים – רשתות חברתיות הינן ערוץ הידברות מרכזי (יש האומרים כמעט הבלעדי) עבור אנשים וחברות בעולם הדיגטלי. קביעת אסטרטגיית עבודה בערוץ זה לצד שמירה על עדכון, תוכן מקצועי ועקביות בהעברת המסרים תבטיח על ציר הזמן שמשרדכם ייתפס כגורם מקצועי, חדשני ומעודכן בנושאים בהם הוא ייבחר להתעמק.


5. שימוש באמצעים חזותיים


שימוש באמצעים חזותיים ברשתות החברתיות הינו קריטי בכדי לתפוס את תשומת לב הגולשים. "פוסט" המלווה בתמונה או סרטון, מגדילים את סיכויי חשיפתו לגולשים בעשרות ומאות אחוזים ביחס לתוכן מקצועי "יבש". יתרה מזאת, תוכן המלווה באמצעי חזותי נשמר טוב יותר בזיכרון ומעודד תקשורת ותגובות מצד גולשים הנחשפים אליו.



לסיכום, אין מחלוקת כי קהל הלקוחות הפוטנציאלי היום לכל משרד מקצועי הינו עצום בגודלו "ויושב" בעיקר בפלטפורמות חברתיות / מקצועיות פשוטות וקלות לשימוש. כל משרד יכול להקים ולתפעל את הרשתות שלו באופן עצמאי או באמצעות גורם מקצועי – כשכל שנדרש בעצם זה זמן ומחשבה J. עלויות ההקמה שאינן גבוהות (אין עלות ישירה לנושא) הופכות את הרשתות החברתיות לכלי חובה בכל משרד, ובפרט בענף ראיית החשבון רווי המתחרים, החפיפה בין תחומי העיסוק "והמלחמה" על כל לקוח.

משרדנו עוסק, בין היתר, בליווי משרדי עו"ד ורו"ח גם בתחומים אלו.

בהצלחה!

89 צפיות0 תגובות
Robus CPA Logo.png
  • LinkedIn - Black Circle
  • Facebook - Black Circle
bottom of page