top of page
  • שושנה טרנר

Corona Vs. CPA - שיווק ופיתוח עסקי לרו"ח בימי משבר הקורונה – ובתקופה שלאחריו



אין ספק שמשבר הקורונה תפס את ישראל בהפתעה, ביחד עם רוב מדינות העולם. המשק הישראלי היה מושבת לתקופה ארוכה, ורוב משקי הבית והעסקים מוצאים עצמם מסתגלים למציאות כלכלית חדשה. למשבר הקורונה פוטנציאל אדיר לייצור שינויים משמעותיים בהתנהלות רואי החשבון, לרבות שינויים שאנו רואים כבר כיום, כאשר לשכת רואי החשבון מפרסמת הודעות ועדכונים על ההתנהלות נוכח המשבר בנושאים כגון מיסוי, השלכות המע"מ, ביקורות וביטוח לאומי.


ברם, נושא חשוב שלא ניתן יהיה למצוא בין הודעות הלשכה הוא כיצד ניתן לקדם את השיווק והפיתוח העסקי של משרד רואי החשבון שלכם - גם בתקופה זו. פרוץ המשבר אינו סיבה להקפיא את הפעילות השיווקית והפיתוח העסקי של משרדכם - ההפך הוא הנכון. זהו הזמן להישאר רגועים, לקבוע יעדי שיפור ושימור ולחשוב עם מבט לעתיד.


הנה כמה טיפים ותהליכים לרואי החשבון מביננו, לגבי תהליכים שראוי וכדאי לעשות בתקופת המשבר:


  • שימו את הפאניקה בצד – זה הזמן להחלטות איכותיות, להבדיל מהחלטות פזיזות. אם התחלתם בתהליך שיווקי כלשהו, כעת אין זה הזמן להקפיא אותו. לשנות – בהחלט, לבצע אדפטציה – כמובן, אבל לעצור את כלל הפעילות השיווקית – שגיאה. מתחוללת תופעה מדאיגה בה משרדי רו"ח עוצרים תהליכים ולמעשה משביתים את הפעילות השיווקית שלהם עד להודעה חדשה. בהשבתת כל תהליך שיווקי, משרד רואי החשבון עלול למצוא עצמו בתקופה שלאחר המשבר בתהליך התאוששות ארוך ומייגע, ולעיתים גם התחלה מנקודת אפס לאחר המשבר. אם התחלתם פעילות שיווקית, – אך בצעו בו אדפטציה לתקופה הנוכחית. תנו דגש על חומרים הקשורים למשבר, על תהליכי יציאה מהמשבר, על שירותים נוספים שאתם יכולים להציע, וובינרים, ניוזלטרים ועוד. לעצור כליל – . המשבר הינו זמני ולאחריו המשק יחזור לפעילות כרגיל, זה כולל את העיתונות הכלכלית, כנסים וסמינרים, לכן, חשוב להמשיך ולשמר את המותג המשרדי ואת פעילות המשרד.


  • קשר עם הלקוח – נקודה שחשובה בכל עת – אך ביתר שאת בתקופה הזו: שמירת הקשר עם לקוחותיכם. שמרו על קשרי לקוחות – שימור לקוחות הוא נושא שתמיד חשוב, אך במיוחד בימים של ריחוק חברתי. חשוב לקיים שיחות עם לקוחות ע"מ להיערך לתקופה שלאחר המשבר, ולראות איפה כל לקוח עומד – צפוי להיות גל עבודה אינטנסיבי למשרד רואי החשבון מול הרבה לקוחות קיימים וחדשים. נתח גדול מהחברות והעסקים במשק ימצאו את עצמם בקושי כלכלי כלשהו בתקופה שמיד לאחר המשבר, זהו מצב עצוב אך בלתי נמנע, וכדאי למשרדי רו"ח להיות מוכנים למצב שכזה ניהול שיחות עם הלקוח מראה גם על האמפתיות של המשרד, הנאמנות שלו והמסירות שלו ללקוח. תמיד רצוי להשיג לקוחות חדשים, אך חשוב לא פחות לשמור על הלקוחות הקיימים.


  • קשר עם העובדים – בדומה לשמירת הקשר עם הלקוחות, חשוב לשמור על קשר טוב (עוד יותר) עם עובדי הפירמה, ממספר מגוון של סיבות - העלאת המורל של המשרד, לשמוע על חוויות העובדים בתקופה זו ולתת מענה בזמן אמת, ועוד. נושא זה חשוב לכל פעילות שתהיה לפירמה שלכם בעתיד ומציעה נקודות לשיפור ושימור הן מצד הלקוחות והן מצד העובדים. התמודדות עם שינויים ונהלים תכופים בזמן המשבר מציב בפני עובדי משרד רו"ח משימה לא קלה, הדורשת סבלנות, גמישות ואולי אפילו קצת יצירתיות במציאת פתרונות ללקוחות. חשוב לשמוע מעובדי המשרד כיצד הם מתמודדים עם קשיים אלו.


  • הרצאות מקוונות (Webinar) –וובינרים נחשבים כיום לאחד מהכלים השיווקיים והמכירתיים החזקים ביותר שבנמצא, במיוחד בימי משבר הקורונה – ובוודאי גם בחודשים שלאחר המשבר. דרך מצוינת לקדם את השיווק העסקי הוא העלאת הרצאות מקוונות על השינויים שמביאה הקורונה על המשק והכלכלה. יש אינספור סוגיות שניתן להרצות עליהם כגון מיסוי, ביטוח לאומי, חישוב מענקים, דמי אבטלה, מע"מ ועוד ועוד.


הנה כמה טיפים חשובים ליצירת וובינר מוצלח:

  1. בחירת נושא וקהל יעד – השלב הכי חשוב, כך ניתן להתאים את הוובינר לקהל הספציפי שאליהם משרד רו"ח מכוון. הנושא צריך להיות רלוונטי וממוקד, הכותרת צריכה למשוך את הצופה.

  2. בניית תוכן – בתוכן יש לעשות הקדמה, לאחר מכן שיח על הנושא לרבות שאלות ותשובות, ולבסוף - להציע את שירותי המשרד לצופי הוובינר בדרך אלגנטית (להבדיל ממכירתית גסה).

  3. פרסום הוובינר באתר המשרדי וברשתות החברתיות של המשרד, בפורומים ובערוצים של קהל היעד שלכם, על מנת למשוך צופים. ניתן אפילו להוציא סדרת וובינרים מקצועיים בתשלום.


  • אתר האינטרנט המשרדי – דווקא עכשיו, בזמן הריחוק החברתי והזמן שהמשרד יחסית ריק ושקט, יש הזדמנות לעבור על אתר האינטרנט המשרדי, לבדוק שהטקסטים והעיצוב מתאימים לרוח המשרד ומשדרים את "המותג" של המשרד. ניתן להתמקד בכתיבת תכנים חדשים לאתר, פתיחת עמוד נוסף לאתר בשפה זרה, להעמיק בתחומי העיסוק של המשרד, להרחיב את הקו"ח של השותפים במשרד ולבנות אגף תוכן ספציפי לחדשות, עדכונים ומאמרים בדבר הקורונה. כל מה שאמרתם כל הזמן 'מתישהו אגיע לזה' – זה הזמן לנצל את הזמן בצורה נכונה וראויה.


  • כלי דיגיטל - גם לאחר שהמשבר יחלוף, השינוי בצורת העבודה של עסקים ורואי חשבון בכלל – ימשיך לנוע קדימה. פחות ניירת ויותר טפסים מקוונים, שימוש בווידאו-צ'אט כדוגמת "זום" לצורך קיום פגישות לעומת פגישות פרונטליות, חתימות דיגיטליות ועוד. מומלץ לאמץ שינויים אלה ולהתמצא בהם. זהו גם הזמן למצוא דרך להנגיש את שירותי המשרד בצורה קלה ומקוונת ללקוחות המשרד ולקוחות פוטנציאלים – כגון פתיחת עמוד פנייה למשרד באופן קל ונגיש באתר המשרדי.


סוף דבר

דאגות וקשיים איתם יגיעו לקוחות פוטנציאליים ולקוחות קיימים בזמן ובסיום המשבר – הולכים להיות חלק אינהרנטי מתהליך העבודה של משרדי רו"ח בחודשים הקרובים, ואולי גם בשנה הקרובה. יותר ממיליון מועסקים מצאו עצמם מחוסרי עבודה, העצמאיים נמצאים במצב של אי ודאות וזעקתם לעזרה של אלפים מהם – נשמעת למרחוק. חלק לא מבוטל מהעסקים הקטנים והגדולים יתקשו להתאושש ולקום על הרגליים לאחר משבר שכזה, וסביר להניח שהרבה מהם יצטרכו את עזרתכם. היכונו למצב כזה עם פוטנציאל לגל עבודה אינטנסיבי. היו מוכנים – ונצלו את הזמן כהלכה. בהצלחה.

45 צפיות0 תגובות
Robus CPA Logo.png
  • LinkedIn - Black Circle
  • Facebook - Black Circle
bottom of page