top of page
  • תמונת הסופר/תשקד אטל

תהליכי שיווק במשרדי רואי חשבון


משרדי רואי חשבון המחפשים התרחבות ומקווים לזכות בעוד לקוחות צריכים לעשות דבר אחד פשוט

– לצאת מאזור הנוחות - ולפעול.

על מנת להתחבר ללקוחות שמשרדי רו"ח מבקשים לעבוד איתם, יש צורך בין היתר בנוכחות מקוונת עוצמתית, או במילים אחרות – להשקיע (קצת) זמן בשיווק דיגיטלי.


השנה היא 2023, ואנו יודעים שתקציבי השיווק אינם נרחבים, למרות זאת חשוב לזכור שבסופו של יום, הלקוח הפוטנציאלי צריך למצוא אתכם. באתר האינטרנט, ברשתות החברתיות. ומדוע? כדי שהוא יפנה אליכם בסופו של יום, לתמיכה.


אז במילים אחרות - איך אני משווק את משרד רואי החשבון שלי?

התשובה הקצרה פשוטה - אתר אינטרנט מעודכן, מרתק וידידותי הממוקד ללקוחות האידיאליים שלכם, תוכן מועיל קבוע בבלוג, פרסום באופן קבוע במדיה החברתית, ומדי פעם בפעם שימוש בקידום בתשלום (כמו PPC).

כמובן שיש עוד הרבה אלמנטים שניתן לעשות, אך הרוב המכריע של משרדי רואי החשבון כמעט ולא משתמשים באלמנטים הבסיסיים הנזכרים לעיל.


נניח שהגדרתם את הלקוח האידיאלי שלכם, זיהיתם את הנישה הספציפית שלכם בעולם ראיית החשבון, הבנתם מה מייחד את משרד רואי החשבון שלכם - ועכשיו אתם מבקשים להעביר את המסר החוצה. מאיפה כדאי להתחיל?


(1) שיווק דיגיטלי למשרדי רואי חשבון


בשנת 2023, הדיגיטל נמצא במקום הראשון, ובצדק. יעיל יותר, גמיש יותר ואפקטיבי יותר מכל מדיום אחר. בפשטות, העדיפות הראשונה שלכם - המרכז של כלל פעילות השיווק שלכם צריך להיות אתר אינטרנט חכם, קל לשימוש ועדכני.


מחקרים מראים שהן צרכני קצה והן עסקים (B2B) מקבלים החלטות לאחר מחקר (ארוך או קצרצר) ברשת האינטרנט. גם אם הלקוח פועל לפי הפנייה, הוא עדיין יבקש לברר יותר ולחפש 'ראיות' אודות פירמת ראיית החשבון, או במילים פשוטות יותר 'חיפוש בגוגל'.


לחלופין, הם עשויים פשוט לחפש בגוגל 'רואי חשבון בתל אביב' (מיקום) או 'רואי חשבון לחברות סטארט-אפ' (התמחות במגזר) או שילוב כלשהו של האמור לעיל.

מעבר לרושם הראשוני, המידע שהלקוח הפוטנציאלי ימצא באתר האינטרנט שלכם אמור לסייע להם להחליט האם לשכור את שירותכם: האם אתם מציעים את השירותים שהלקוח נדרש לו? האם אתם מוסמכים ומנוסים? האם אתם מכירים ובקיאים במגזר הספציפי שלהם? ולא פחות חשוב – האם הם יכולים 'להרשות לעצמם' את שירותיכם?


בהתאם, האתר שלכם צריך לכלול כמה אלמנטים מרכזיים:

· דפי מידע - מה אתם עושים, המלצות ופרופיל צוות המשרד

· דפי נישות ומגזר - עם מי אתם עובדים ומה הם תחומי העיסוק

· בלוג ומידע נוסף - כשזה מגיע לשכנוע של לקוחות פוטנציאליים, מידע נוסף בדמות ניתוח או נגיעה בתחומי העיסוק / המגזר הספציפי - יסייעו


(2) שיווק באמצעות תוכן


תוכן לרואי חשבון צריך תמיד לשרת מטרה ברורה כחלק מאסטרטגיית השיווק שלכם, ובשאיפה – גם יותר ממטרה אחת.

אם אתם טוענים שאתם עובדים עם מגזר המסעדות ובתי הקפה (לדוגמה) – כאשר לקוח פוטנציאלי מעיף מבט בפוסטים האחרונים בבלוג המשרד שלכם (או ברשתות החברתיות), הוא אמור דיי בקלות לראות פוסט אחר בנושא. כותרת הפוסט צריכה לגרום להם לרצות ללחוץ, וקריאת הפוסט – לא צריך להשאיר שום ספק לגבי המחויבות והמומחיות שלכם במגזר הספציפי.


תוכן רלוונטי יכול גם להדגיש את זהות המותג שלכם, להשיב על שאלות של לקוחות פוטנציאליים (Q&A – יש הרי שאלות שחוזרות על עצמם) ולעורר אותם לפעולה, הווה אומר – לעמוד איתכם בקשר.

זכרו – תוכן הוא ה- 'דלק' לכלל פעילות השיווק שלכם, הקפידו על תכנים מרובים ורלוונטיים.


(3) שיווק באמצעות מדיה חברתית


המדיה החברתית מושכת אליה לקוחות כי עלויות הכניסה נמוכות.

חשבונות בפייסבוק, טוויטר ולינקדאין הם חינמיים והתוכן הוא פשוט, ולכן, תיאורטית לפחות, מהיר וקל להפקה.

למדיה החברתית יש גם את היתרון להיות היכן שנמצאות גלגלי העין: דו"ח Digital 2022 מ-We Are Social מצא ש-4.62 מיליארד אנשים ברחבי העולם הם משתמשים פעילים של מדיה חברתית. בשנת 2023, חברת רואי חשבון שאינה עוסקת בשיווק ברשתות חברתיות, ללא נוכחות ברשתות החברתיות הגדולות, כמעט נראית חשודה. אנשים יצפו למצוא אתכם שם ולראות הוכחות לכך שאתם פעיל.

יש אנשים שבנו עסקים שלמים באמצעות מדיה חברתית בלבד. עם זאת, עבור רובנו, זה רק חלק אחד מהתמהיל - דרך להיראות וליצור קשרים, ולהניע אנשים אל האתר וכל התוכן המתוק והכבד הזה.


(4) שיווק עם אופטימיזציה למנועי חיפוש SEO


חלק חשוב נוסף בהפיכת משרד רו"ח שלכם ל- 'גלוי' לציבור הרחב, הוא להכניס לתוכן שבאתר את המונחים הרלוונטיים בחיפושי גוגל של לקוחות פוטנציאליים.

למרות שקידום אתרים SEO (Search Engine Optimization) יכול להרגיש כמו עבודה "טכנית" – מדובר למעשה בחלק אחד ממה שמכונה שיווק במנועי חיפוש (SEM – Search Engine Marketing) לצד פרסום בתשלום לפי קליק (PPC).

קידום אתרים בתצורה של SEO זול יותר - ובדרך כלל מציע תוצאות טובות יותר לטווח ארוך מאשר PPC (תשלום per הקלקה) אך דורש סבלנות והשקעת זמן, אנרגיה וכסף ביצירת תוכן לאתר האינטרנט שלכם. כבר ציינו שתוכן רלוונטי חשוב?


סוף דבר

חלף עבר לו הזמן בו שיווק לעולם רואי החשבון הוא נושא שאפשר להשאיר 'על אש קטנה'. התחרות ההולכת וגואה בשוק רו"ח בישראל – בצירוף שירותי ייעוץ של משרדי רו"ח – מביא לצורך משמעותי לגייס לקוחות באמצעות שיווק אקטיבי.

משרדים כבר אינם יכולים עוד להסתמך רק על 'מפה לאוזן' בכדי לצמוח. הגיע העת לפעול. בהצלחה!

41 צפיות0 תגובות
Robus CPA Logo.png
  • LinkedIn - Black Circle
  • Facebook - Black Circle
bottom of page